Bemutatkozás

Kedves Olvasó!.

A nevem Dávid, 28 éves vagyok és jelenleg home-office-ban dolgozom. Az elmúlt időszak engem is pontosan ugyanúgy ért, mint mindenki mást: váratlanul.


Egyszer csak az egész világ bezárkózott a COVID-19 miatt. Nem csak a saját országunkba, városunkba, házunkba és szobánkba szorultunk be, hanem bizonyos szempontból önmagunkba is. A mozgástér, az emberi kapcsolatok és minden pozitívum ami ezzel járt, egyik pillanatról a másikra leépült.

Sok tanácsot kaptunk, mit tegyünk, mit ne tegyünk. Az egyik olyan tanács, ami engem különösen megfogott, az volt, hogy a hirtelen keletkezett rendkívül sok szabad időnket, jól használjuk fel valami értelmes elfoglaltságra. Vegyük a kezünkbe azt a könyvet, amit már régóta el akartunk olvasni, üljünk fel végre a szobabiciklire, rakjuk ki az 1000 darabos puzzle-t amit évekkel ezelőtt kaptunk egy barátunktól, illetve ami nekem a legfontosabb volt: KÉPEZZÜK magunkat.

Én a magam részéről mindig is hittem az életen át tartó tanulásban, abban, hogy minden amit megismerünk és a részünkké válik, azáltal többek leszünk. Így én nekivágtam annak a tanfolyamnak, amit már évek óta tervezek elvégezni, de sem időm, sem energiám nem volt rá. Ez pedig a TEFL tanfolyam.

A TEFL nem egy közismert fogalom, legalábbis itt Magyarországon. Én is az egyik hosszabb külföldi tartózkodásom alatt találkoztam vele: a Teaching English as a Foreign Language rövidítése. Ez nem nyelvvizsga, hanem ahogy a neve is jelzi, egy olyan oklevél, amivel rengeteg országban - vagy ami engem leginkább érdekel ONLINE - lehet angolt oktatni.

A szüleim mindketten tanárok voltak, én azonban nem rendelkezem tanári képesítéssel és a nyelvtudásom is egy erős középfoknak felel meg. Éltem külföldön több évig és napi szinten használtam, illetve jelenleg is szükségem van az angolra a munkámban, nyilván van nyelvvizsgám is, de hogy tanítsam is?

Beszéltem több képző intézménnyel is és megnyugtattak ebből a szempontból. A TEFL oktató nem egyenlő az angol tanárral, a szó jó értelmében. A gyerekekkel / diákokkal beszélgetni kell, kommunikálni, helyzeteket eljátszani. Egyszóval amit ők megtanulnak az angol nyelvtan / szókincs szempontjából, azt kell velük a TEFL módszertana által gyakoroltatni. Így nem csak elméleti, passzív tudásuk lesz, hanem élő, aktív nyelvtudásuk, amivel képesek kommunikálni és kifejezni magukat.

Ez mindenképp nekem való! Már csak egy lépés volt hátra, kiválasztani azt az oktatási intézményt, ahol szeretném elvégezni a képzést, mert nyilván több is van. Én a TEFL Hungary által kínált 120 órás online tanfolyamot választottam. Ami nagyon tetszett, hogy végig biztosítanak angol anyanyelvű tutort (ez a legtöbb helyen sajnos nem így van) és ha elvégzem a képzést, segítenek elhelyezkedni. És hát valljuk be, ez a lényeg, hogy a képzés után dolgozni is tudjak.

Gyakran halljuk, hogy mindenben "válaszd a hazait". Bevallom, egy kicsit ez is közrejátszott a döntésemben. Az összes képző intézmény közül egyedül ez a cég magyarországi székhelyű, magyar ügyfélszolgálattal és telefonszámmal. Ráadásul a tandíjat is nem kitudja milyen külföldi bankszámlára kell küldeni, hanem magyar belföldi utalás.


 
Úgyhogy neki vágtam a tanfolyamnak! Megkaptam a hozzáférést az első modulhoz. A fenti képen a bejelentkezés utáni üdvözlés, a PDF formátumban letölthető tananyag, illetve az oktató egyik videója látható.

A következő bejegyzésemben arról írok majd egy pár szót, hogy milyen volt az első rész.


Comments

Popular Posts